T.C.
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL İLETİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğünün amaçlarını, faaliyet alanlarını, yönetim organlarını, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönerge, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğünün amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsamaktadır.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönerge, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14’üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;
- Birim: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine bağlı akademik ve idari birimleri,
- Birim Amiri: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesine bağlı akademik ve idari birimlerin amirlerini,
- İletişim Temsilcisi: Birim amiri tarafından görevlendirilen akademik veya idari personeli,
ç) Koordinasyon Kurulu: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü Koordinasyon kurulunu,
d) Koordinatör: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörünü,
e) Koordinatörlük: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Kurumsal İletişim Koordinatörlüğünü,
f) Rektör: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Rektörünü,
- Rektörlük: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Rektörlüğünü,
ğ) Rektör Yardımcısı: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Rektör Yardımcısını,
- Üniversite: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesini,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Görevleri, Faaliyet Alanları ve Organları
Koordinatörlüğün görevleri
Madde 5 – (1) Koordinatörlüğün görevleri şunlardır:
- Üniversitenin medya ve iletişim ilkelerinin belirlenmesi sürecine katkı sağlamak ve belirlenen ilkeler doğrultusunda Koordinatörlük faaliyetlerini yürütmek.
- Üniversitenin marka değerinin, imajının ve itibarının güçlendirilmesine yönelik faaliyetleri yürütmek.
- Üniversitenin kurum içi ve dışı iletişim süreçlerinin koordinasyonunu sağlamak.
ç) Üniversitenin ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtılmasına yönelik faaliyetleri planlamak.
Koordinatörlüğün faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Koordinatörlüğün faaliyet alanları şunlardır:
- İletişim, medya, halkla ilişkiler, reklam ve tanıtım stratejilerini üniversitenin kurumsal kimliğine, marka imajına ve itibarına değer katacak şekilde koordine etmek.
- Üniversitenin kurumsal kimlik kılavuzunun güncel tutulması için koordinasyonu sağlamak.
- İletişim modül ve aksiyonlarının Üniversitenin kurumsal kimlik kılavuzuna uygunluğunu sağlamak.
ç) Üniversitenin misyonu, vizyonu, stratejik planı, eylem planları ve kalite politikalarıyla uyumlu içerik üretmek.
d) Üniversitenin uhdesinde ve paydaş olarak yer aldığı tüm süreçlerde iletişim faaliyetlerini desteklemek.
e) Üniversite promosyon planının, kurumsal kimlik standartları çerçevesinde tasarlanmasını koordine etmek.
f) Medya ile kurulacak ilişkileri koordine etmek.
- Üniversitenin kurumsal kimliğinin güçlendirilmesine yönelik faaliyetleri koordine etmek.
ğ) Üniversitenin ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programlarının tanıtımını yapmak.
- Yükseköğretim tercih dönemleri için özel iletişim ve tanıtım modülleri hazırlayarak koordinasyonu sağlamak.
ı) Birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda kurumsal iletişim alanında danışmanlık yapmak.
- Koordinatörlüğe ulaşan bilgi edinme taleplerini takip etmek.
- Sıralı amirler tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Koordinatörlüğün organları
MADDE 7 – (1) Koordinatörlüğün organları şunlardır:
- Koordinatör.
- Koordinasyon Kurulu.
Koordinatör
MADDE 8 – (1) Koordinatör, Rektör tarafından Üniversitenin akademik veya idari personeli arasından görevlendirilir.
Koordinatörün görevleri
MADDE 9 – (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:
- Koordinatörlüğü temsil etmek.
- Bu Yönerge hükümleri doğrultusunda Koordinatörlük faaliyetlerini yönetmek.
- Koordinatörlüğün etkin ve verimli çalışmasını sağlamak.
ç) Faaliyet raporunu hazırlayarak Rektör Yardımcısına sunmak.
- Üniversitenin birimleri arasındaki haber akışını sağlamak ve eş güdüm oluşturmak.
- Üniversitenin iletişim modelinin belirlenmesine katkı sağlamak.
- Koordinatörlüğün faaliyetlerine yönelik iş akışlarını belirlemek.
Koordinasyon Kurulunun oluşumu, çalışma esasları ve görevleri
MADDE 10 – (1) Koordinasyon Kurulu; Rektör tarafından görevlendirilen Rektör Yardımcısının başkanlığında, Koordinatör ve Rektör tarafından Üniversitenin akademik ve idari personeli arasından görevlendirilen üyeler dâhil olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur.
(2) Koordinasyon Kurulu, Rektör Yardımcısının çağrısıyla altı ayda bir olağan toplanır. Rektör Yardımcısı, gerek gördüğü hallerde Kurulu olağanüstü toplayabilir. Kararlar oy çokluğu ile alınır.
(3) Koordinasyon Kurulu, Koordinatörlüğün karar alma süreçlerinde ve Koordinatörün gerekli gördüğü hallerde Koordinatöre tavsiyede bulunur.
İletişim temsilcisi
MADDE 11 – (1) İletişim temsilcisi birim amiri tarafından üç yıl süreyle görevlendirilir. Süresi biten iletişim temsilcisi aynı usulle görevlendirilir.
(2) İletişim temsilcisi Koordinatörlüğün birime yönelik faaliyetlerinde eş güdümü sağlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Koordinatörlük Servisleri
MADDE 12 - (1) Koordinatörlük servisleri şunlardır:
a) Halkla İlişkiler, Tanıtım ve Medya İlişkileri Servisi,
b
) Kurumsal Kimlik ve Görsel İletişim Tasarımı Servisi,
c) Dijital Medya Servisi,
ç) İdari İşler ve Yazı İşleri Servisi,
d) Çağrı Merkezi Servisi.
(2) Koordinatörlük servisleri arasındaki koordinasyonu Koordinatör sağlar.
Hüküm bulunmayan hâller
MADDE 13 – (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hâllerde, ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 14 – (1) Bu Yönerge, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15 – (1) Bu Yönerge hükümlerini Rektör yürütür.
T.C. RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL İLETİŞİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ için tıklayınız.